woensdag 9 mei 2012

Poetsen en catering. Muziek uit 2010.

De volumeknop vér open en dan lekker meebléren terwijl je de ramen aan het lappen bent. Dat gebeurt als Hold on to me van Michael Bublé onze geluidsboxen passeert. Er zijn vast lezers die nu een beeld voor ogen hebben van mij, druk in de weer met spiritus, spons en zeem, al dan niet in combinatie met een schort en rubberen handschoenen.
Dat beeld klopt niet! Althans niet in combinatie met mijn persoon. Het klopt wel als je mijn alter eega op het keukentrapje plaatst. Zij is een grote Bublé fan en met name dit nummer staat hoog in haar Poets Top Tien. Daar staan bijvoorbeeld ook nummers in van El Divo en The Ten Tenors.
Ik ben erg blij met haar muzikale uitspattingen, omdat op deze manier het poetsen voor haar zo’n prettige bezigheid wordt, dat ze er niet over peinst om mij daarin te betrekken. Nee, in ons huis runt mijn alter eega de afdeling Poetsen en Schoonmaak!
Soms heeft deze afdeling teveel werk. Dan word ik als inleenkracht ingezet. Meestal voor stofzuigwerkzaamheden. Onder het stofzuigen kun je namelijk de muziek niet horen!
Misschien zijn jullie nu jaloers, omdat ik geen koelkasten hoef schoon te maken en geen vloeren hoef te dweilen. Heel begrijpelijk, maar daarentegen run ik de afdeling Inkoop en Catering. Deze afdeling zorgt dagelijks voor een verantwoorde maaltijd. Daarnaast zorgt I&C op bijzondere dagen voor extra maaltijden of lunchpakketten. Tevens zorgt zij dat er altijd voldoende voorraad is. De afdeling Poetsen en Schoonmaak moet overigens wel tijdig doorgeven dat bijvoorbeeld het schoonmaakmiddel op is, anders zal Inkoop en Catering het niet aanschaffen. Daar staat tegenover dat Poetsen en Schoonmaak de meeste cd-aankopen doet. Zo helpen wij elkaar. Baby, let’s hold on to that!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten