woensdag 23 mei 2012

Een nieuwe lente… Muziek uit 1978.

Love Is In The Air, zingt John Paul Young in 1978. Ik ben zestien en volop met de liefde bezig. Vooral met het niet weten waar je ermee heen moet. Degene aan wie ik het wil geven, wil het niet hebben en degene die mij ziet zitten, zie ik niet staan. Als ik toen mijn alter eega al had ontmoet, dan was deze tekst misschien eerder geschreven. Maar, beter laat dan nooit! Met dank aan de zon en de liefde, op de melodie van John Paul:

(Er zit) zomer in de lucht
In de zon die ik omarm
Zomer in de lucht
(Zelfs) in de schaduw is het warm
En de bladeren van de kastanje
Fluisteren zacht in de wind
Ach mijn liefste wat hou ik toch van je
Ik versier je met mijn liefdeslint

Liefde om ons heen
En het zweeft hier door de lucht
Liefde om ons heen
In elk geluid en elke zucht
Komt al het goede van boven
Maakt het ons daarom zo rijk
Dat is iets waar ik in kan geloven
Want ik zie het als ik naar je kijk

Liefde in de lucht
In elke blik en elk geluid
Liefde in de lucht
In wat ik proef en wat ik ruik
Is dit echt nu of ben ik aan ’t dromen
Ben ik wel helemaal wijs
Maar ik wil dit gevoel laten stromen
Want jouw ogen zijn mijn paradijs


Geen opmerkingen:

Een reactie posten