woensdag 29 februari 2012

New Age. Muziek uit 2012.

Ook al begrijp ik de tekst niet helemaal, ik vind het toch een mooi nummer; New Age van Marlon Roudette. Nu niet meteen denken, die ken ik niet, deze blog sla ik over. Je hebt ‘m vast al wel eens gehoord. Het gaat over LOVE, dat woord van vier letters met die simpele klank.
Liefde. Altijd mooi om te bezingen. Ook belangrijk voor iedereen. Niet alleen in verliefdheid of in liefde voor je partner, niet iedereen heeft tenslotte iemand om van te houden. Hoewel, iedereen zou in eerste instantie van zichzélf moeten houden. Dat is uiteindelijk een voorwaarde om van een ander te kunnen houden. Toch hebben veel mensen daar moeite mee. Ze gaan gebukt onder schuldgevoelens, zorgen en verdriet en vinden zichzelf niet de moeite waard. Redenen te over om niet van jezelf te houden. Het past ook niet zo goed in onze Calvinistische opvoeding. Liefde, genegenheid en complimenten moet je géven. Je mag het wel ontvangen, maar dan moet je er wel heel bescheiden over zijn.
Het zou al helpen als we onszelf zouden prijzen om iets. Laten we beginnen met één keer per dag. Zoiets als: ik vind het goed van mezelf dat ik naar drie mensen heb gelachen die ik niet ken. Of dat ik iets van de positieve kant heb bekeken in plaats van alleen het negatieve te belichten. Of: ik zie er best goed uit vandaag!
Hiervoor geldt overigens wel een waarschuwing: overdrijf het niet! Mensen die de hele dag van zichzelf vinden en zeggen dat ze zo mooi en goed zijn, vind ik persoonlijk behoorlijk irritant. Maar als ik me daar dan weer niet aan erger en bedenk dat het waarschijnlijk onzekerheid is, dan is dat weer een compliment voor mezelf. Ik geef toe, het is niet makkelijk, maar dat geldt voor heel veel ‘New Age’ gedachten…



If love was a word, I don’t understand.
The simplest sound, With four letters.
Whatever it was, I’m over it now.
With every day, It gets better.

Are you loving pain, loving the pain?
And with everyday, everyday
I try to move on.
Whatever it was,
Whatever it was,
There’s nothing now.
You changed.
New Age.

I’m walking away, From everything I had.
I need a room with new colours.
There was a time,
When I didn’t mind living the life of others.

So much fire that it burned my wings.
Her heat was amazing.
Now I’m dreaming of the simple things.
Old ways, erased.
If love was a word,
I don’t understand.
The simplest sound,
With four letters.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten