woensdag 22 augustus 2012

Een gouden blog. Muziek uit 1983

Het is jullie misschien finaal ontgaan, maar dit is een jubileumblog! Nummertje vijftig welteverstaan. Ik ben nu op de kop af een jaar bezig.
Het is allemaal begonnen met een workshop Columns en blogs schrijven. Eén dag les in het schilderachtige stadje Monnickendam. De workshop werd gegeven door een blogger van het eerste uur, Merel Roze. Aan het eind van die dag neem ik het besluit om wekelijks een column te schrijven. Als rode draad kies ik muziek. Omdat het wel leuk is dat je pennenvruchten ook gelezen worden, vroeg ik onze koorwebmaster om een plekje op de site. Zij was meteen enthousiast en toen ‘moest’ ik wel. De volgende dag al was mijn plekje een feit.
Ik vind het nog steeds heel leuk om te doen en ik zit eigenlijk ook niet vaak om inspiratie verlegen. Ik weet niet zeker of jullie het nog steeds leuk vinden om deze stukjes te lezen, want reacties heb ik sinds mei niet meer gehad. Ik hanteer echter het gezegde ’geen bericht, goed bericht’ en dan ben ik dus toch tevreden.
Even enkele jubileumfeiten. Vanaf november 2011 kan ik zelf mijn site beheren en dus ook de statistieken lezen. Tot nu toe hebben jullie in het totaal 1739 keer ’mijn’ site aangeklikt. De blog Verdovende middelen (2 mei 2012) is het meest bezocht. De schoolagenda (29 februari 2012) scoort ook goed. Een en ander zal ongetwijfeld met bepaalde zoekwoorden te maken hebben, maar toch. Januari was de maand met de meeste pageviews (417) en juli me t de minste (111) maar dat komt natuurlijk omdat jullie toen met vakantie waren…
Ik heb de smaak te pakken en ik ga een gooi doen naar het echte werk: columnist voor Libelle. Als dat lukt moet jullie mij op deze plek misschien missen. Maar goud is wel een een mooie score!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten