woensdag 27 februari 2013

Wind in de rug. Muziek uit 2009.

Power, passie en plezier. Het spat eraf op de repetitieavonden van ons koor. Over onze eerste avond heb ik al eens geschreven in september 2011, onder de titel Beautiful is mooi. Mijn alter eega en ik maken nu twee jaar deel uit van deze enthousiaste groep mensen die zingen een heerlijke hobby vinden.
In ons repertoire zit ook A night like this van Caro Emerald. Anne zingt hierin een solo. Wat een lef heeft die meid! Het ziet er uit alsof ze de regels zo uit haar mouw schudt, maar navraag leert dat ze bloednerveus is en het eigenlijk helemáál niet durft. Diezelfde Anne blijkt ook degene te zijn die de website beheert. We hebben het over januari 2010 als de site de lucht in gaat. De leden bezoeken de site veelvuldig. Er worden forumberichten achtergelaten en Anne zorgt bijna dagelijks voor updates. Er is een smoelenboek en de in te studeren nummers worden per stemgroep ingezongen door de dirigente en op de site gezet. Het lijkt alsof Anne dag en nacht met haar kin op het toetsenbord ligt, om elke wijziging meteen door te voeren en zodoende iedereen op de hoogte te houden en te inspireren.
Als ik in augustus 2010 voorzichtig bij Anne aangeef dat ik wel een column zou willen schrijven, is zij direct razend enthousiast. De volgende dag al heeft ze een tabblad gemaakt. Alize Blogt staat er. De schrik slaat me om het hart. Waar ben ik aan begonnen? Maar Anne redigeert, adviseert en stimuleert. Aan het einde van dat jaar stopt ze met het beheer van de site, wegens een overschot aan andere werkzaamheden. Maar de basis is stevig en www.swingcooperation.nl groeit gestaag verder onder leiding van haar nieuwe beheerders.
En nu gaat Anne ons verlaten, vanwege een werkgerelateerde training op de donderdagavond. May the wind be always at your back wenst ze ons toe, een strofe uit An Irish Blessing. Jammer dat je stopt Anne. Wij zingen op onze beurt voor jou: Until we meet again, may God hold you in the palm of his hands…



The Blessing...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten