vrijdag 8 februari 2013

Een goede reden voor ruzie. Muziek uit 2013

Ruzie wordt over het algemeen niet als iets positiefs ervaren. Maar als je het goed doet, leidt het soms wel tot iets moois. Het nummer van Pink samen met Nate Ruess vind ik daar een mooi voorbeeld van. Het heet Just Give Me A Reason. Het is nog redelijk nieuw, maar het refrein herken je waarschijnlijk wel. De tekst is goed te volgen. Zij begint te zingen over het begin van hun liefde, dat hij haar hart gestolen heeft en dat zij een gewillig slachtoffer was. Zij laat hem ook haar minder mooie kanten zien, maar door zijn strelingen poetst hij deze als het ware weg. Maar nu voelt zij zich bedrogen omdat hij in zijn slaap dingen zegt die hij nog nóóit hardop tegen haar heeft gezegd! Dank denk ik: poeh, dát is nogal wat! Aan Wie Denkt Hij Dan en komt dit nog wel goed?
Maar dan zingt hij: ‘Ik snap het niet! Waar komt dit allemaal vandaan? Ik dacht dat het goed met ons ging. We hebben nog steeds alles! Maar jij hebt nare dromen. Jij lag altijd zo heerlijk dicht bij mij, maar de lakens zijn leeg tussen onze liefde...’ Pure poëzie… maar het lijkt mij wél een typisch geval van gebrek aan communicatie! Ergens is er iets niet gezegd wat wél gezegd had moeten worden. Gelukkig komen ze daar zelf ook achter. Ze vinden elkaar weer en merken dat de liefde misschien gebroken is, maar niet geknakt. Ze hebben zelfs genoeg over om toch samen verder te gaan. Hij schenkt nog wat in en constateert dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt. Het staat in de sterren geschreven en ook in de littekens in hun harten, dat ze weer kunnen leren lief te hebben.
Mooi hoor! Als ze iets eerder met elkaar waren gaan praten, dan was dit lied misschien nooit ontstaan en dat zou ik jammer gevonden hebben. Zo zie je maar, dat er soms echt goede redenen zijn voor een positieve ruzie.

Right from the start

Pink featuring Nate Ruess / Just Give me A Reason

You were a thief
You stole my heart
And I your willing victim
I let you see the parts of me
That weren't all that pretty
And with every touch you fixed them
Now you've been talking in your sleep oh oh
Things you never say to me oh oh
Tell me that you've had enough
Of our love, our love

Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second we're not broken just bent
And we can learn to love again
It's in the stars
It's been written in the scars on our hearts
We're not broken just bent
And we can learn to love again

I'm sorry I don't understand
Where all of this is coming from
I thought that we were fine
(Oh we had everything)
Your head is running wild again
My dear we still have everythin'
And it's all in your mind
(Yeah but this is happenin')
You've been havin' real bad dreams oh oh
You used to lie so close to me oh oh
There's nothing more than empty sheets
Between our love, our love
Oh our love, our love

Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second we're not broken just bent
And we can learn to love again
I never stopped
You're still written in the scars on my heart
You're not broken just bent
And we can learn to love again

Oh tear ducts and rust
I'll fix it for us
We're collecting dust
But our love's enough
You're holding it in
You're pouring a drink
No nothing is as bad as it seems
We'll come clean

Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second we're not broken just bent
And we can learn to love again
It's in the stars
It's been written in the scars on our hearts
That we're not broken just bent
And we can learn to love again

2 opmerkingen:

  1. Mooi nummer en ja communicatie ....het moeilijkste wat er is..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijft lastig... maar ook altijd weer boeiend! Alize.

    BeantwoordenVerwijderen