woensdag 18 april 2012

Bij de Oosterburen. Muziek uit 2008.

We hebben onlangs een leuke dag doorgebracht met broers, zus, neef, nichten en aanverwanten in het Duitse Essen. Daarom dit keer aandacht voor een Duitstalig nummer. Een redelijk recent nummer wat zeer tot mijn verbeelding spreekt, is dat van Peter Fox – Haus am See.
Hoewel er maar een paar overeenkomsten zijn tussen mijn eigen situatie en zijn tekst, voel ik toch een bepaalde verwantschap. Het is waarschijnlijk de tevredenheid die doorklinkt in het lied. Een huis aan een meer, je familie om je heen, je 100 kleinkinderen die cricket spelen op het grasveld. Wat voor wensen heb je dan nog?
Nu leek een huis aan een meer me nooit ideaal, omdat ik altijd heb gedacht dat regen- en onweersbuien vóór het water bleven hangen. Dat zou dus heel ongunstig uit kunnen pakken. Maar sinds de afgelopen familiereünie weet ik beter. Mijn neef heeft het allemaal haarfijn uitgezocht. Grote wateroppervlakten en rivieren hebben geen invloed op (onweers)buien! Bedankt neef, voor je uiteenzetting. Misschien dan toch maar eens op zoek naar een mooi huis aan een meer. We hebben in Essen trouwens wel een prachtig buitenhuis, in een nog mooier park gezien! Een optrekje van de familie Krupp. Letterlijk een hoogtepunt. Essen is een middelgrote stad in het Roergebied. De voormalige steenkolenmijn heeft nu een culturele bestemming. Het behoort zelfs tot het Cultureel Werelderfgoed! Dat pak je dan toch maar mooi even mee op zo’n zondag! Net als de gezelligheid met elkaar, de herinneringen aan vroeger en het lekkere eten.
Und am Ende der Strasse steht ein Haus am See. Orangenbaumblätter liegen auf dem Weg. Ich hab Acht Cousins, meine Frau ist schön! Danke für den Tag es war Fabelhaft!


Peter Fox - Haus am See (New) [HQ] door wonderful-life1989

Geen opmerkingen:

Een reactie posten