maandag 26 november 2012

Zing, Zing Zing. Muziek uit 2012.

Sommige mensen weten al vanaf hun vroege jeugd wat ze willen worden. Politie- of brandweerman zijn dan veel gehoorde beroepen. Kinderen zingen ook graag. Het nummer van Abba, Thank You For The Music, gaat daarover. Dat lied was in mijn jeugd een hit. Ik herken er wel iets in. Ik kon ook op jonge leeftijd alle liedjes van de radio (fonetisch) meezingen. Maar met zingen je geld verdienen...? Vijfendertig jaar geleden, toen ik voor de beroepskeuze stond, was zingen niet echt een beroep. Leuk voor hobby, maar om geld te verdienen moest je een vak leren.
Vanmorgen kwam ik weer eens iemand tegen die wél zijn jeugddroom heeft waargemaakt. Willy Marneef, onze bhv-trainer. Hij heeft, als voormalig brandweerman en ambulancebroeder, een trainingscentrum opgericht voor bhv’ers. Hij zet een oefening in elkaar, met een brandhaard, slachtoffers en de hele mikmak en de bhv’ers moeten de boel dan zo goed mogelijk zien op te lossen. Dit is niet alleen noodzakelijk voor je certificatie, het is vooral ook heel leuk!
Inmiddels ken ik Willy al zo lang, een kleine tien jaar schat ik, dat we ook enigszins elkaars hobby's en leefomstandigheden kennen. Wij hebben het dan ook altijd even over Radio2. Een gezamenlijke hobby. Net als het schrijven van verhalen. Vandaar deze blog over Willy. Bovendien hoorde ik vanmorgen op onze favoriete radiozender het nummer Sing Sing Sing van Van Velzen en daar heb ik het met Willy nog niet over gehad. Terwijl Van Velzen dan weer typisch zo iemand is, die al heel jong wist dat hij zanger wilde worden. Als kind zong hij op de achterbank de liedjes van de Beatles (waarschijnlijk fonetisch) mee. Zijn vader heeft daar een belangrijke rol in gespeeld. Mooi toch, als je zo jong al weet wat je wilt worden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten