woensdag 7 september 2011

Ik zou graag willen dat je dik was…Muziek uit 2011.

Als een liedje begint met: Soms wens ik dat je vreemd zou ruiken, nou nee, niet vreemd, maar heel, erg vies, dan roept dat niet meteen romantische gevoelens bij mij op.
Maar als de refreinregels dan zijn: Oh, jij en ik, het is alleen maar jij en ik… dan denk ik wel weer aan een liefdesliedje. Altijd samen met je geliefde, dat is toch mooi! Als het dan ook nog melodieus klinkt en een beetje timide, maar wel lief, gezongen wordt dan is de verwarring compleet.
Ik ben regelmatig behoorlijk verward in de zomer van 2011, want dan is You and me (in my pocket) van Milow regelmatig te horen op mijn favoriete radiozender.
Ik snap ook wel, dat als je geliefde veren heeft en in een kooi zit, je haar lekker makkelijk thuis kunt houden. Dat geldt ook als ze zo dik is dat ze niet meer door de deur naar buiten kan. Of zo klein dat ze in je broekzak past. Altijd samen jij en ik….
Toch roept deze vorm van iemand exclusief voor je zelf willen houden wat negatieve gevoelens bij mij op. Als het eind van het liedje dan is dat de vertolker graag ziet dat zijn geliefde traag is, …niet heel erg langzaam maar zelfs vvvverlamd… dan haak ik af!
Ja, dan ben je altijd met z’n tweetjes, ze ligt in je bed of in je bad en je hebt geen last van kapers op de kust want ze stinkt. Ideaal! Toch zou mijn keuze anders uitvallen. Mijn voorkeur gaat uit naar iemand met de tegenovergestelde uiterlijke kenmerken, die dan, desondanks, toch lekker bij mij (thuis) blijft!



I wish you smelled a little funny
Not just funny really bad
We could roam the streets forever
Just like cats but we’d never stray
I sometimes wish you were a mermaid
I could raise you in the tub at home
We could take a swim together
On weekly day trips to the bay

Oh you and me
It would be only you and me
Oh you and me
It would be only you and me

I wish you were a little bigger
Not just big but really fat
Doors you would no longer fit through
In my bed you would have to stay
I often wish that you had feathers
I’d keep you in a giant cage
All day long I’d sit and watch you
I’d sing for you and that would be okay
People say there are plenty of fish
In the sea, baby, all I do is wish

I wish you were a little slower
Not just slow but paralyzed
Then I could plug you into a socket
So you could never run away
I really wish that you were smaller
Not just small but really really short
So I could put you in my pocket
And carry you around all day

3 opmerkingen:

  1. Wij zijn trots op jou! (zeiden Pa en Ma)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk uit naar je volgende stukje!! (zei Lida)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He dat is snel!! Inderdaad een maffe tekst! (zei Lida)

    BeantwoordenVerwijderen